لاوروف: هیچ طرحی برای عملیات نظامی مشترک بین روسیه، ترکیه و ایران در سوریه وجود ندارد

به گزارش آخرین خبر، وزیر خارجه روسیه در سخنانی مشارکت پلیس نظامی این کشور برای ایجاد منطقه عاری از سلاح در مرز سوریه و ترکیه را بعید ندانست. وی همچنین تاکید نمود، هیچ طرحی برای عملیات نظامی مشترک بین روسیه، ترکیه و ایران در خاک سوریه وجود ندارد. این در حالی است که رجب طیب اردوغان قبلا از احتمال چنین عملیاتی در سوریه خبر داده بود.

لاوروف: هیچ طرحی برای عملیات نظامی مشترک بین روسیه، ترکیه و ایران در سوریه وجود ندارد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پیش از سفر به چین و ویتنام در گفت وگو با تلویزیون مرکزی چین و تلویزیون ویتنام درباره ایجاد منطقه عاری از سلاح در مرزهای سوریه و ترکیه بر اساس توافق آدانا امضا شده میان دو کشور در سال 1998 اظهار کرد: هیچ گونه صحبتی درباره انجام یک عملیات نظامی مشترک وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ما تجربه هایی در زمینه توافقنامه های زمینی درباره آتش بس، در نظر دریافت اقدامات امنیتی و ایجاد مناطق کاهش تنش داریم که با مشارکت پلیس نظامی روسیه انجام می شوند و احتمال این موضوع درباره ایجاد منطقه مذکور (میان ترکیه و روسیه) وجود دارد.

وی اضافه کرد: اما مجددا تأکید می کنم که نظامیان روسیه در نهایت با در نظر دریافت موضع سوریه و ترکیه هماهنگی درباره جزئیات را انجام می دهند.

لاوروف ادامه داد: هیچ گونه گفت وگویی میان روسیه و ترکیه درباره گروه های کرد سوری که تروریست خوانده می شوند، وجود ندارد.

وی توضیح داد: ما اجماعی با ترکیه نسبت به اینکه کردها تروریست هستند، نداریم، ترکیه موضع منحصر به فرد خود را دارد و ما نیز نگرانی آنها را می فهمیم اما باید گناهکار از بی گناه تمیز داده گردد و باید تعیین گردد که کدام گروه کرد واقعا تندرو بوده و خطری برای امنیت ترکیه است.

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت وگوی خود توضیح داد: ما هیچ طرح و برنامه ای برای انجام عملیات نظامی مشترک بین ایران، روسیه و ترکیه در خاک سوریه نداریم.

وی اظهار داشت: اکثر مناطق سوریه شاهد آتش بس است و تنها منطقه ای که مشکلش باقی است ادلب است جایی که باید بین مخالفان مسلح و تروریست ها تفاوت قائل شویم.

این مقام روس با اشاره به موضوع حل و فصل بحران سوریه نیز تاکید نمود که آمریکا همچنان به تعهد خود نسبت به اجرای قطعنامه شماره 2254 سازمان ملل درباره حل و فصل بحران سوریه ادامه می دهد.

لاوروف در عین حال ادامه داد: شاید هدف واشنگتن مشکل تراشی بیشتر باشد تا فرماندهی عملیات را هر طور که دوست داشته باشند، به دست بگیرند.

منبع: انتخاب
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 587

به "لاوروف: هیچ طرحی برای عملیات نظامی مشترک بین روسیه، ترکیه و ایران در سوریه وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: هیچ طرحی برای عملیات نظامی مشترک بین روسیه، ترکیه و ایران در سوریه وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید