مصر و یونان تفاهم نامه ترسیم مرزی در مدیترانه امضا کردند

به گزارش آخرین خبر، یونان و مصر تفاهم نامه ترسیم مرزهای آبی در دریای مدیترانه را امضا کردند؛ اقدامی که واکنش شدید ترکیه را درپی داشت.

مصر و یونان تفاهم نامه ترسیم مرزی در مدیترانه امضا کردند

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه مصر روز پنجشنبه اظهار داشت که قاهره و آتن در کوشش برای استفاده از منابع منطقه شرقی دریای مدیترانه توافق نامه ترسیم مرزهای دریایی دو کشور را امضا کردند.

در همین رابطه سامح شکری وزیر خارجه مصر و نیکوس دندیاس از همتای یونانی خود در قاهره استقبال کرد. دو طرف در این ملاقات راه های تقویت روابط دوجانبه و همکاری در خصوص دغدغه های مشترک را آنالیز کردند.

بعد از نشست دوجانبه وزیران خارجه مصر و یونان توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی در شرق دریای مدیترانه را امضا کردند.

این توافقنامه در شرایطی امضا می گردد که منطقه شرق دریای مدیترانه به دلیل اقدامات ترکیه برای اکتشاف منابع انرژی در این منطقه دچار تنش شده است.

سامح شکری در یک کنفرانس خبری بعد از این نشست گفت: این توافقنامه به مصر و یونان این امکان را می دهد که میزان استفاده خود از ثروت های موجود در آب های مالی خود به ویژه منابع نفت و گاز استفاده نمایند.

وزیر خارجه یونان نیز گفت که تماس هایی در بالاترین سطوح بین دو کشور برقرار است. وی گفت توافقنامه ترکیه و دولت طرابلس که سال گذشته اجرا شده بود قانونی نیست. وی تاکید نمود که یونان و مصر با همکاری هم با چالش های موجود در منطقه مقابله خواهند کرد.

وزارت خارجه ترکیه در واکنش به این توافقنامه آن را باطل اعلام و تاکید نمود منطقه ای که مصر و یونان بر سر تقسیم آن توافق نموده اند بخشی از حریم دریایی ترکیه است و حقوق دریایی لیبی را نیز نقض می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1108

به "مصر و یونان تفاهم نامه ترسیم مرزی در مدیترانه امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر و یونان تفاهم نامه ترسیم مرزی در مدیترانه امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید