نیروگاه بیستون تأمین کننده انرژی برق مورد نیاز شبکه در منطقه غرب

به گزارش آخرین خبر، مدیرعامل نیروگاه بیستون با اشاره به ظرفیت و مزایای نیروگاه بیستون، گفت : نیروگاه بیستون به نوعی ستون پایداری شبکه برق در غرب کشور است.

نیروگاه بیستون تأمین کننده انرژی برق مورد نیاز شبکه در منطقه غرب

به گزارش خبرنگاران از کرمانشاه، مسعود میرزا عسگری مدیرعامل نیروگاه بیستون با بیان اینکه ساخت نیروگاه بیستون برای تأمین انرژی برق مورد نیاز شبکه در منطقه غرب کشور (استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان) سال 1373 از طریق متولیان امر مورد توجه قرار گرفت، گفت : پس از بررسی و مطالعات فنی در زمینه مشخصات زمین شناسی، دوری و نزدیکی به راه های ارتباطی و در دسترس بودن آب مورد نیاز، عملیات احداث این نیروگاه از ابتدای همان سال آغاز شد.

او گفت : هم اکنون نیروگاه 640 مگاواتی بیستون با دو واحد بخاری با ظرفیت اسمی هر واحد 320 مگاوات در حال فعالیت است که قابلیت افزایش تا چهار واحد را دارد.

میرزاعسگری با بیان اینکه سال 1373 این نیروگاه تنها تولید کننده بزرگ برق در منطقه غرب کشور بود که نقش بسزایی در تامین برق و کنترل ولتاژ منطقه غرب داشت، افزود: در حال حاضر با وجود راه اندازی نیروگاه های دیگر در منطقه غرب، با توجه به ظرفیت بالای واحد ها و موقعیت خطوط خروجی از پست نیروگاه و قرارگیری منطقه احداث آن و نوع نیروگاه که بخاری بوده و برای تامین بار زیر ساختی شبکه از آن استفاده می شود، این نیروگاه نقش مشخص کننده ای در پایداری شبکه برق در منطقه غرب دارد، بطوری که از این نیروگاه بعنوان ستون پایدار کننده برق در غرب کشور نام می برند.

او با اشاره به قابلیت استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه بیستون، افزود: در ماه های سرد سال که با محدودیت سوخت گاز بدلیل مصرف بالای این سوخت در مصارف خانگی روبرو می شویم، نیروگاه بیستون تنها نیروگاهی در سه استان کرمانشاه، ایلام و کردستان است که قابلیت استفاده از سوخت مازوت را دارد که می تواند نقش بسزایی در تامین برق و پایداری شبکه برق در غرب کشور داشته باشد.

مدیرعامل نیروگاه بیستون به برنامه تعمیراتی نیروگاه اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط سخت تولید و افزایش چشمگیر مصرف برق کشور در پیک بار سال، نیمه دوم سال فرصت مناسبی برای تعمیرات و رفع نواقص و محدودیت های تولید برق در نیروگاه ها است که طبق برنامه ریزی اجرا شده از سوی دیسپاچینگ ملی جهت تابستان سال آینده صورت خواهد گرفت.

او گفت: شرکت مدیریت تولید برق بیستون بهره برداری و نگهداری از دو واحد بخار نیروگاه بیستون و چهار واحد گازی نیروگاه اسلام آباد غرب را برعهده دارد .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1983

به "نیروگاه بیستون تأمین کننده انرژی برق مورد نیاز شبکه در منطقه غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروگاه بیستون تأمین کننده انرژی برق مورد نیاز شبکه در منطقه غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید