وزش باد شدید توام با گرد و خاک در 6 استان؛ از قرارگرفتن در فضای باز پرهیز کنید

به گزارش آخرین خبر، تهران (پانا) - سازمان هواشناسی نسبت به توسعه گرد و غبار در نواحی مرزی غرب کشور هشدار داد و پرهیز از قرار گرفتن در فضای باز را برای همه گروه ها توصیه کرد.

وزش باد شدید توام با گرد و خاک در 6 استان؛ از قرارگرفتن در فضای باز پرهیز کنید

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از انتقال و توسعه گردوخاک به ویژه به منطقه ها مرزی و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید از یکشنبه(21 فروردین) تا اواخروقت یکشنبه خبرداد.

این شرایط جوی دراستان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان پیش بینی می گردد و در این مدت زمان کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از قرار گرفتن در فضای باز برای کلیه گروه ها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به گردوخاک دردستور کار قرار گیرد.

این سازمان در ادامه با صدور هشدار زرد رنگ از افزایش شیو فشاری و وزش باد شدید موقت توام با گردوخاک و کاهش دید از صبح یکشنبه(21 فروردین)تا اواخر وقت یکشنبه اطلاع داد.

این شرایط جوی که در استان های قزوین، البرز، قم، لرستان، نیمه شمالی مرکزی، شمال همدان، شمال اصفهان، نیمه جنوبی تهران، نیمه جنوبی سمنان و خراسان شمالی، گلستان رخ می دهد و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد را در پی دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش خسارت های احتمالی اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به ویژه برای افراد آسیب پذیر و اتخاذ تمهیدات لازم در مورد پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به گرد و خاک را توصیه می نماید.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می گردد که پدیده ای جوی اثرات منفی در پی داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب گردد. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می گردد. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می گردد تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2111

به "وزش باد شدید توام با گرد و خاک در 6 استان؛ از قرارگرفتن در فضای باز پرهیز کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزش باد شدید توام با گرد و خاک در 6 استان؛ از قرارگرفتن در فضای باز پرهیز کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید