کاهش 50 درصدی موج مهاجران آفریقای غربی و مرکزی در اثر کرونا

به گزارش آخرین خبر، سازمان بین ­المللی مهاجرت از متوقف شدن نیمی از موج مهاجران از آفریقای غربی و مرکزی به عبارتی دستکم 33 هزار مهاجر، پشت مرزها به دلیل محدودیت های تردد ناشی از شیوع ویروس کرونا اطلاع داد.

کاهش 50 درصدی موج مهاجران آفریقای غربی و مرکزی در اثر کرونا

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

تارنمای خبری سازمان ملل متحد گزارش داد: اعمال محدودیت­ های تردد و کنترل مرزها به دلیل شیوع ویروس کرونا مانع از مهاجرات هزاران آفریقایی شده است.

پل دیون سخنگوی سازمان بین ­المللی مهاجرت روز سه شنبه در نشستی خبری که به صورت مجازی برگزار گردید، توضیح داد: داده ­های گردآوری شده در 35 گذرگاه اصلی در غرب و مرکز آفریقا حاکی از آن است که موج مهاجرت در نیمه­ نخست سال 2020 در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته (2019) حدود 50 درصد کاهش داشته است.

تارنمای خبری سازمان ملل متحد به نقل از سوفی نونماچر مدیرکل دفتر منطقه ­ای سازمان بین­ المللی مهاجرت برای آفریقای غربی و مرکزی نوشت: بیشتر مهاجران شغل و درآمد خود را از دست داده و این امر مانعی برای خدمات رسانی بهداشتی به آن­ هاست.

بر اساس اطلاعات سازمان بین ­المللی مهاجرت، با وجود محدودیت­ های اعمال شده، مهاجرت ­ها شکل دیگری یافته و به درون کشوری و میان کشوری تبدیل شده است؛ منطقه­ واقع در بین کشورهای اقتصادی، ساحل عاج و بورکینافاسو منطقه­ ای پویا در مهاجرت قلمداد می­ گردد.

دامین جوزلم مسئول منطقه ­ای مدیریت اطلاعات در سازمان بین­ المللی مهاجرت نیز علت بسیاری از این جابه جایی ها را احتیاج به کارگران فصلی در مناطق عظیم کشاورزی و مناطق استخراج طلا دانست و گفت که به دلیل محدودیت­ های رفت و آمد در شرایط شیوع کرونا، این جابه ­جایی ­ها شکل غیرقانونی به خود گرفته است.

به نوشته این تارنمای خبری، سازمان بین ­المللی مهاجرت گفت اگرچه اعمال محدودیت ­های تردد، به کاهش شیوع بیماری کرونا یاری شایانی نموده است اما عواقب سنگینی بر تجارت و امرار معاش در منطقه برجای گذاشته است.

تمایل به مهاجرت برای ترسیم چشم اندازی بهتر در آینده، منطقی و قابل درک است، اما آنچه اهمیت دارد، فقدان آگاهی و درک نادرست و عدم شناخت واقعیتی است که به عنوان مبنای تصمیم گیری مهاجران، پیامدهای غیرقابل جبرانی را برای آنها به بار می آورد؛ بسیاری از مهاجران انواع خطرها را به جان می خرند تا در بهترین حالت، ساده ترین دشواری آنها پس از گذشت از این دوران، یافتن یک سقف باشد؛ بنابراین علاوه بر ترس همیشگی اخراج از این کشورها، بحران فقر نیز در اروپای ثروتمند در انتظار این پناهجویان خواهد بود.

با نگاهی به فهرست کشورهای مهاجرفرست از جمله کامرون، بورکینافاسو، بروندی و اقتصادی در می یابیم که بی ثباتی سیاسی، فقر، قحطی، خشونت های قومی و درگیری های مسلحانه به طور مشترک بر اوضاع این کشورها حاکم است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1021

به "کاهش 50 درصدی موج مهاجران آفریقای غربی و مرکزی در اثر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 50 درصدی موج مهاجران آفریقای غربی و مرکزی در اثر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید