کرونا و خطر سندروم کاوازاکی برای بچه ها

به گزارش آخرین خبر، ویروس کرونا به تنهایی نمی تواند مشکل جدی برای بچه ها ایجاد کند اما می تواند باعث ایجاد سندروم کاوازاکی در بچه ها گردد.

کرونا و خطر سندروم کاوازاکی برای بچه ها

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: بچه ها اگرچه نسبت به خود ویروس کرونا مقابله قوی تری دارند، اما همین مقابله قویتر سبب ایجاد سندروم های از این دست و آسیب پذیری آنها خواهند شد.

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت وگو با ایلنا، در ارتباط با بیماری کاوازاکی گفت: سندروم کاوازکی، یک بیماری جدید نیست. این سندروم همواره بوده است و پیشتر هم شناخته شده بود و در حقیقت سندرومی است که در بچه ها بیشتر دیده می شده است. عواملی مختلفی میکروبی و عفونی می توانند عامل این بیماری باشد. بنابراین، ما در بیماری کرونا نیز این سندروم را مشاهده می کنیم، زیرا کرونا نیز بستر عفونت را در بدن افراد ایجاد می نماید و این سندروم از واکنش بدن به عفونت ایجاد می گردد.

محرز ادامه داد: این بیماری در افرادی که دچار بیماری های عفونی شده باشند، مشاهده می گردد. کاوازاکی ممکن است ظهور آنی با بیماری داشته باشد یا با علائم دیررس بعد از ابتلا و بهبود بیماری عفونی مشاهده گردد. مکانیزم عمل این بیماری سیستم ایمنی را نشانه می گیرد. در واقع این بیماری از مکانیزم خودایمنی بدن فعال ایجاد می گردد. یعنی وقتی بدن آغاز به دفاع در برابر عفونت می نماید، مکانیزم دفاعی بدن سبب ایجاد سندروم کاوازاکی می گردد.

  • بیماری کاوازاکی ربطی به کرونا ندارد | علائم کاوازاکی چیست؟
  • سندروم کاوازاکی در بچه ها و کرونا | علائم این سندروم را بشناسید

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا اضافه کرد: در ابتدای اپیدمی کرونا این نوع سندروم را نداشتیم، اما طبیعتا با افزایش میزان مبتلایان در جهان، سندروم های مربوط به سیستم ایمنی را مشاهده خواهیم کرد. بچه ها اگرچه نسبت به خود ویروس کرونا مقابله قوی تری دارند، اما همین مقابله قویتر سبب ایجاد سندروم های از این دست و آسیب پذیری آنها خواهند شد، از طرفی با افزایش تعداد بیماران در جهان، گرفتاری بچه ها به این سندروم بیشتر گزارش می گردد.

محرز اشاره نمود: ویروس تغییری نکرده است، اما هرچه قدر تعداد مبتلایان بیشتر گردد، سندروم کاوازاکی را در بچه ها بیشتر می بینیم.

وی اعلام کرد: در حال حاضر کاوازاکی در بچه ها به علت کرونا است، حتما بچه ها عفونتی در بدن خود داشته اند که منجر به سندروم کاوازاکی شده است. البته این سندروم در تمام بچه ها ظهور نمی نماید، بلکه بچه های که زمینه ظهور بیشتر بیماری های عفونی را دارند، با این سندروم درگیر می شوند. کاوازاکی معمولا در بچه ها است و شیوع نادر دارد. این سندروم مربوط به آب و هوا و جغرافیا نیست. در هر جا که بیماری های عفونی ویروسی یا باکتریائی اپیدمی گردد، باید به این سندروم توجه گردد.

  • مرگ سه کودک در نیویورک به علت بیماری التهابی نادر مرتبط با کرونا

  • نشانگان جدیدی که ویروس کرونا در بچه ها ایجاد می نماید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1062

به "کرونا و خطر سندروم کاوازاکی برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا و خطر سندروم کاوازاکی برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید