گام سوم مصداق مقاومت فعال است

به گزارش آخرین خبر، ابوالفضل ظهره وند گفت: گام سوم کاهش تعهدات برجام، گامی رو به جلوست. این اقدام هم در راستای احیای برجام و هم در جهت تکمیل نیازها و ضرورت های توسعه کشور از جنبه فنی و علمی است.

گام سوم مصداق مقاومت فعال است

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، ابوالفضل ظهره وند کارشناس مسائل سیاست خارجی و عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته ای کشور در گفت و گو با قدس آنلاین، درباره گام سوم گفت: آنچه ایران در چارچوب برجام انجام داده برای کشورمان بیشتر آثار منفی به همراه داشته است، بنابراین ما با اجرای گام سوم به سمتی حرکت می کنیم که فواید از دست داده را احیا کنیم و در واقع نوعی توازن بین هزینه ها و فرصت هایمان برقرار گردد.

این دیپلمات سابق کشورمان توضیح داد: تاکنون هیچ اقدام مثتبی از سوی اروپایی ها صورت نگرفته تا ایران بخواهد بابت آن در اجرای گام سوم تعلل و تردید کند. ما باید برای جلوگیری از آسیب های بیشتر جهت مقاومت فعال را در پیش بگیریم.

سفیر سابق ایران در ایتالیا، گام سوم ایران در کاهش تعهدات خود را مصداقی برای مفهوم مقاومت فعال خواند و گفت: بدین صورت کشورمان ضمن اینکه فشارها را به فرصت تبدیل می نماید در عین مقاومت نیز گام های رو به جلوی پیشرفت و توسعه را برمی دارد.

وی همچنین اضافه کرد: گام سوم یک گام رو به جلوست. در این راه فشار دولت های غربی اثربخشی نخواهد داشت زیرا کشورمان جهت توسعه خود را درون زا می بیند. گام سوم هم در راستای احیای برجام و هم در جهت تکمیل نیازها و ضرورت های توسعه کشور از جنبه فنی و علمی است، بنابراین ما متناسب با نیازهای تکنولوژیک خودمان این گام ها را مرحله به مرحله برمی داریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 362

به "گام سوم مصداق مقاومت فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام سوم مصداق مقاومت فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید