88 درصد بچه ها زیر 6 سال کشور دندان پوسیده دارند

به گزارش آخرین خبر، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: فقط 12 درصد از بچه ها ایرانی زیر 6 سال در بدو ورود به مدرسه دندان های سالم دارند.

88 درصد بچه ها زیر 6 سال کشور دندان پوسیده دارند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمد حسین خوشنویسان درباره شرایط بهداشت دهان و دندان در بچه ها کشور، اضافه نمود: بر اساس آمارهای ملی، بچه ها زیر 6 سال در بدو ورود به مدرسه به طور میانه دارای 5 دندان پوسیده هستند و فقط 12 درصد از بچه ها در این گروه سنی پوسیدگی دندان ندارند.

وی با اشاره به اهمیت سلامت دهان و دندان در بچه ها اظهار کرد: وجود پوسیدگی دندان از یک سو نشان دهنده عدم مراقبت کافی دندان ها و از سوی دیگر نشان دهنده آینده ای نامطلوب و نگران کننده برای دورنمای سلامت دهان در سال های آینده این بچه ها است.

خوشنویسان ادامه داد: از سن 6 سالگی رویش دندان های در دهان آغاز می گردد وبه تدریج تا سن 12 سالگی 28 دندان دائمی جایگزین 20 دندان شیری می شوند.

وی اعلام کرد: در صورتی که هنگام رویش دندان های دائمی در دهان، دندان های شیری پوسیده وجود داشته باشد خطر انتقال میکروب ها از دندان های شیری به دندان های دائمی وجود دارد، در این هنگام چنانچه مسواک زدن و مراقبت روزانه به طور صحیح انجام نگردد، امکان بروز پوسیدگی در دندان های دائمی افزایش پیدا می نماید.

خوشنویسان تاکید نمود: کمبود مراقبت های منظم روزانه در این بچه ها موجب توسعه پوسیدگی دندان های دائمی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1888

به "88 درصد بچه ها زیر 6 سال کشور دندان پوسیده دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "88 درصد بچه ها زیر 6 سال کشور دندان پوسیده دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید