انتقاد لاوروف از مداخله غرب در امور داخلی روسیه

به گزارش آخرین خبر، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر امورخارجه روسیه توضیح داد؛ کشور های غربی بیزاری و نفرت خود را نشان داده اند و همچنان به دخالت آشکار در امور داخلی روسیه و شرکای راهبردی آن ادامه می دهند.

انتقاد لاوروف از مداخله غرب در امور داخلی روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر امور خارجه روسیه از مداخله غرب در امور داخلی روسیه و متحدان آن انتقاد کرد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در شروع کنفرانسی درباره روابط روسیه و اتحادیه اروپا اعلام نمود: کشور های غربی بیزاری و نفرت خود را نشان داده اند و همچنان به دخالت آشکار در امور داخلی روسیه و شرکای راهبردی آن ادامه می دهند.

وی همچنین گفت روسیه از این موضوع متعجب شده است که چرا اتحادیه اروپا موضعی منفعل اتخاذ نموده است در حالی که آمریکا در حال نابود کردن فرایند کنترل تسلیحاتی است.

وی اضافه نمود: در مجموع، شاهد مداخله کامل در امور داخلی روسیه و متحدانش هستیم. ظاهرا، این موضوع نشان می دهد سیستم مبتنی بر قوانین، که غرب می خواهد به طور فزاینده به آن اعتماد کند باید به چه شکل باشد در حالی که غرب از هنجار های دنیای مرتبط با حقوق بین الملل خارج می گردد.

دیپلمات ارشد روسیه تأکید کرد: در حال حاضر در دنیا غرب ذهنیت به احتمال زیاد همچنان در همه شرایط اعمال می گردد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت مسکو چشم خود را به روی اقدامات جدید خصمانه ای که در بروکسل مشخص می شوند، نخواهد بست.

این دیپلمات عالی رتبه تأکید کرد روسیه آماده تعامل صادقانه با اتحادیه اروپا در یک سطح برابر است.

لاوروف گفت: این بدان معنا نیست که ما چشمان خود را بر روی اقدامات جدید غیر محبت آمیز، یا کوشش برای مصاحبه کردن از موضع قدرت، یا دخالت در امور داخلی مان نخواهیم بست. چنین مراحلی در حال آماده سازی قرار دارند و آن ها آشکارا درباره این موضوع صحبت می نمایند,، اما قطعا واکنشی به این مسائل نشان داده خواهد شد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت معماران این سیاست فاسد باید به آنالیز این موضوع بپردازند که آیا این خط مشی در راستای منافع اروپایی ها واقع شده است یا خیر. وی گفت: روابط بین الملل اکنون در مرحله تحول سخت و متناقضی واقع شده است.

لاوروف توضیح داد: از نظر اروپایی ها، همه این مسائل و ارائه تعریفی از منافع راهبری شان از جمله آگاهی از مزایای رقابتی طبیعی متعلق به قاره اوراسیا که در حال توسعه است، یک چالش دلهره آور محسوب می گردد است. اگر اروپا چنین کاری انجام دهد، می توان از فرایند همزیستی مبتنی بر درگیری های کنونی به سوی یک همزیستی مبتنی بر رقابت و در عین حال عاری از درگیری، و سپس، شاید به سوی یک اقدام جدی تر، حرکت کرد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت شرایط روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا نگران نماینده است، زیرا اختلاف نظر ها در اروپا در حال تشدید شدن است.

او گفت: شرایط نسبتا نگران نماینده ای وجود دارد. قاره اروپا که بین ما مشترک است، با بحران بی سابقه ای در زمینه اعتماد روبرو است. اختلاف نظر ها مجددا در اروپا در حال ظهور است. آن ها به سوی شرق حرکت می نمایند و عمیق تر می شوند.

او بر این باور است چشم انداز روسیه و اتحادیه اروپا برای یک دستور کار مشترک کاملا محدود است.

لاوروف گفت: نقش سازمان های پان اروپایی، در وهله نخست، سازمان همکاری اروپا و شورای اروپا در حال کاهش یافتن است. ساز و کار های همکاری سازمان یافته، حتی قرارداد های سازمان یافته با اتحادیه اروپا و ناتو از بین رفته است.

او یادآوری کرد اخیرا روسیه و اتحادیه اروپا بر روی پروژه های بلند پروازانه همانند ایجاد چهار فضای همکاری پان اروپایی با یکدیگر همکاری می کردند.

وی گفت: در سال 2010 ما برای ایجاد کمیته سیاست خارجی و امنیتی روسیه و اتحادیه اروپا آماده بودیم، اما در نهایت اتحادیه اروپا از توافقنامه میسبرگ Meseberg عقب نشینی کرد.

وی تأکید کرد همین اتفاق برای توافق نامه تقریبا نهایی شده در زمینه همکاری ها برای حل و فصل بحران ها نیز رخ داد. روسیه و اتحادیه اروپا به معنای واقعی کلمه تنها یک گام تا معرفی رژیم عدم صدور ویزا فاصله داشتند با این حال, اتحادیه اروپا پیش شرط های بیشتری را ارائه کرد.

لاوروف تأکید کرد همه این ابتکار عمل ها مدت ها قبل از شروع بحران اوکراین در سال 2014 وجود داشته اند, زمانی که اتحادیه اروپا تصمیم گرفت از طرفی حمایت کند که به روشی غیرقانونی به قدرت رسیده است.

وزیر امور خارجه روسیه توضیح داد: هر شش ماه نشست های روسیه و اتحادیه اروپا و هر سال یکبار، جلسات مشترک دولت روسیه و کمیسیون اروپا برگزار می شد. قالب های مختلفی همانند شورای شراکت دائمی روسیه و اتحادیه اروپا و 17 مورد مصاحبه درباره موضوعات مختلف از حقوق بشر گرفته تا انرژی و نوآوری ها وجود داشت. اکنون این ساختار همکاری متقابل به سبب ابتکار عمل اتحادیه اروپا متوقف شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1728

به "انتقاد لاوروف از مداخله غرب در امور داخلی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد لاوروف از مداخله غرب در امور داخلی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید