تبادل کالاهای باکیفیت به توسعه مناسبات ایران و اندونزی یاری می نماید

به گزارش آخرین خبر، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک، استفاده از محصولات باکیفیت و رقابت پذیر برای صادرات را راهکار مناسبی برای افزایش مناسبات مالی با دیگر کشورها نام کرد.

تبادل کالاهای باکیفیت به توسعه مناسبات ایران و اندونزی یاری می نماید

ناصر بیکی در دیدار با سفیر اندونزی در تهران اضافه نمود: نقاط مشترک مبادلات بین استان مرکزی و اندونزی بسیار زیاد بوده و این جلسه می تواند سرآغاز فصل جدیدی از ارتباطات و تعامل بین دو کشور باشد و باید ادامه داشته باشد.

رئیس اتاق اراک با اشاره به اینکه نفت و مشتقات نفتی ازجمله نیازهای ضروری کشور اندونزی محسوب می گردد، توضیح داد: استان مرکزی به نام یکی از مهم ترین استان های کشور در زمینه صنعت نفت می تواند گزینه مناسبی برای توسعه مراودات تجاری بین ایران و اندونزی باشد، بعلاوه وجود صنایع عظیم و تخصصی بسیار در این استان به نام چهارمین قطب صنعتی کشور از دیگر مواردی است که سبب تمایل بیشتر اندونزی برای برقراری روابط تجاری با آن است.

بیکی ادامه داد: ارتباط و تعامل با اندونزی فرصتی برای استان مرکزی در زمینه توسعه ارتباطات اجتماعی، فرهنگی و مالی است.

در ادامه نشست، رئیس کمیسیون صنعت اتاق اراک هم گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی در زمینه کشاورزی هم مزیت رقابت پذیری دارد شرکت های تأمین نماینده عظیم استان می توانند در زمینه برطرف نیازهای کشاورزی کشور اندونزی یاری نمایند.

سید سعید رضوانی گفت: آگاهی از ظرفیت ها و پتانسیل های دو کشور و شناخت نیازهای یکدیگر در جهت افزایش تعامل دو کشور نقش به سزایی دارد.

دبیر اجرایی اتاق اراک هم گفت: با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی این آمادگی وجود دارد تا با برنامه ریزی اتاق اراک پذیرش هیئت های تجاری از اندونزی به منظور آشنایی با توانمندی های استان مرکزی صورت گیرد.

علی جودکی اضافه نمود: ازآنجاکه اندونزی یکی از کشورهای هدف صادراتی واحدهای تولیدی صنعتی استان مرکزی است تبادل هیئت های تجاری و مذاکره رودررو می تواند در جهت آشنایی تجار دو کشور و ایجاد بستر مناسب برای ارتقا سطح روابط و بالا بردن تراز تجاری مورد استفاده قرار گیرد.

معاون امور بین الملل اتاق اراک هم در ادامه این نشست گفت: باوجود تنوع صنعت و مزیت های استان در زمینه صنایع ریلی و تجهیزات وابسته، نفت گاز پتروشیمی، آلومینیوم، سنگ و مواد معدنی، شیمیایی، عایق های رطوبتی، فرش و گل و گیاه و پسته و محصولات کشاورزی می توان از استان مرکزی به نام ایران کوچک نام برد، چراکه پتانسیل های صنعتی، معدنی و کشاورزی می تواند جوابگوی نیازهای کشور اندونزی باشد.

سعید بیگ زاده با تأکید بر اینکه معرفی توانمندی های استان در یک جلسه امکان پذیر نیست ضمن دعوت از سفیر اندونزی به منظور بازدید از صنایع استان مرکزی به همراه کاردار سفارت و وابسته بازرگانی سفارت اضافه نمود: اتاق اراک به جهت حضور در بازار اندونزی و تقویت مناسبات مالی با یکی از استان های صنعتی آن کشور اعلام آمادگی می نماید.

در ادامه نشست، سفیر اندونزی در تهران هم ضمن خرسندی از دیدار با رئیس و اعضای اتاق اراک، از حضور واحدهای تولیدی صنعتی استان مرکزی به نام چهارمین قطب صنعتی ایران در بازار اندونزی استقبال کرد.

یولیانتورو با اشاره به اینکه اندونزی با جمعیت 270 میلیون نفری می تواند بازار خوبی برای هر کشوری باشد، اضافه نمود: صادرات ایران به اندونزی بیشتر در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی است که گاز LPG هم جز این محصولات است البته در حوزه صادرات غیرنفتی واردات آلومینیوم، آهن و فولاد از ایران هم داریم.

سفیر اندونزی در تهران گفت: با توجه به مزیت استان مرکزی که یکی از استان های صنعتی ایران است و باوجود شرکت پتروشیمی، صنایع معدنی و پتانسیل های موجود در این حوزه، این شانس وجود دارد که استان مرکزی توسعه صادرات خود به اندونزی را در زمینه های مورد اشاره داشته باشد.

یولیانتورو بعلاوه اظهار کرد: ما بسیار علاقه مند به توسعه همکاری ها در حوزه محصولات کشاورزی هستیم. آجیل و خصوصاً پسته از ایران به اندونزی صادر می گردد که ما علاقه مندیم در حوزه سایر محصولات کشاورزی هم شاهد توسعه و افزایش صادرات به کشور اندونزی باشیم.

سفیر اندونزی در تهران ادامه داد: حوزه دیگری که در محصولات کشاورزی قابل توجه است، گیاهان دارویی است که در هر دو کشور پتانسیل های خوبی در این زمینه وجود دارد. در ایران، زعفران فرصت خوبی برای صادرات به کشور اندونزی محسوب می گردد و بعلاوه ظرفیت هایی هم در کشور ما وجود دارد که امکان صادرات به ایران در این زمینه ها مهیاست.

سفیر اندونزی در تهران ضمن قبول دعوت اتاق اراک برای سفر به استان مرکزی در آینده ای نزدیک، پیشنهاد کرد: با هماهنگی بخش مالی سفارت اندونزی در ایران زمینه برگزاری جلسه ای به صورت ویدئوکنفرانس فی مابین اتاق بازرگانی اندونزی و اتاق اراک با هدف آشنایی و آنالیز راهکارهای افزایش همکاری ها فراهم گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1830

به "تبادل کالاهای باکیفیت به توسعه مناسبات ایران و اندونزی یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبادل کالاهای باکیفیت به توسعه مناسبات ایران و اندونزی یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید