تور روسیه: جزییات برگشت خوردن فلفل های سیاه ایران از روسیه

به گزارش آخرین خبر، تهران (پانا) - برگشت خوردن محموله فلفل ایران از روسیه به علت مشکلاتی که در سموم آنها وجود داشت، باعث شده در روزهای گذشته تداوم صادرات محصولات کشاورزی کشور به اعضای اوراسیا با ابهام هایی روبرو گردد.

تور روسیه: جزییات برگشت خوردن فلفل های سیاه ایران از روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش تجارت نیوز، در هفته های گذشته محموله سیب زمینی ایران نیز از ازبکستان برگشت خورده بود و به نظر می رسد در صورتی که تغییرات لازم در سیاست های صادراتی این محصولات اجرایی نشود، صادرنمایندگان ایرانی در آینده با مسائل بیشتری نیز روبرو خواهند شد.

هادی تیزهوش تابان، رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه در نامه ای خطاب به محمد جواد عسگری، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس از او خواسته که بعضی سیاست های کلان عرصه کشاورزی را تغییر دهد و به این ترتیب خطر از بین رفتن بازارهای صادراتی این بخش کاهش یابد.

در این نامه آمده است که: با عنایت به مسائل پیش آمده برای صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه و به طور خاص فلفل دلمه ای، به استحضار می رساند که دغدغه بخش خصوصی، استانداردسازی صادرات محصولات کشاورزی و بهبود کیفی آن است که متاسفانه با بی توجهی مسئولان، خسارت جبران ناپذیری این بخش را تهدید می نماید.

در این نامه از نمایندگان مجلس خواسته شده که اقداماتی را در شش بخش پیگیری نمایند. موضوع نخست توجه به حضور قدرتمند رقبا به خصوص ترکیه در امر تجارت فلفل است که نمایندگان بخش خصوصی اعلام نموده اند در صورت پیگیری نشدن اولویت ها، حفظ این بازار را با مشکل روبرو خواهد نمود.

استانداردسازی محصولات صادراتی و حمل و نقل آنها، برخورد با مدیرانی که ترک فعل نموده اند، واگذاری مسئولیت سیاست های اجرایی به بخش خصوصی و افزایش کیفیت محصولات و تخصصی شدن مزارع و باغات بخش دیگری از دغدغه هایی است که از سوی اتاق بازرگانی خطاب به نمایندگان مجلس نوشته شده است.

اعضای اتاق بعلاوه اعلام آمادگی نموده اند که در جلسات همفکری دستگاه های تصمیم گیر، آمارهای دقیق از آنچه که اتفاق افتاده و برنامه های خود برای آینده را ارائه نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1997

به "تور روسیه: جزییات برگشت خوردن فلفل های سیاه ایران از روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: جزییات برگشت خوردن فلفل های سیاه ایران از روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید