تداوم نهضت مدرسه سازی از روستاهای دورافتاده تا مرکز استان یزد

به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران/یزد مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد با اشاره به سفر وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به این استان در نخستین روزهای سال 1400 نتایج این سفر را تشریح کرد.

تداوم نهضت مدرسه سازی از روستاهای دورافتاده تا مرکز استان یزد

جواد ذاکر اظهار کرد: نهضت مدرسه سازی که از دیرباز در استان یزد آغاز شده، اکنون سرعت بیشتری گرفته و با همراهی خیران و مسئولان امر، این نهضت دور افتاده ترین روستاهای استان تا مرکز استان را دربر گرفته است.

وی با بیان این که در این سفر، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از طرح ها و آکادمی های در دست ساخت شهرستانهای تفت و میبد بازدید کرد، اضافه نمود: کوشش ها و پیگیری های مستمر و مجدانه نماینده مردم شریف تفت و میبد که در این سفر معاون وزیر آموزش و پرورش را همراهی می کرد، در توسعه و بهبود فضاهای آموزشی این شهرستانها تاثیر بسزایی داشته است.

ذاکر با اشاره به این که در سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به تفت از هفت طرح آموزشی در این شهرستان بازدید شد، افزود: در این بازدیدها مقرر شد برای استفاده از فضاهای نیمه تمام که بعضا مدت زمان زیادی از آغاز ساخت آنها گذشته چاره اندیشی گردد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان از کلنگ زنی طرح توسعه یک مدرسه در روستای همت آباد تفت توسط رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اطلاع داد و اظهار کرد: نکته حائز اهمیت در این طرح خیری، صرف هزینه های مراسم ترحیم پدر خیر در امر مدرسه سازی است که می تواند الگوی مناسبی در جهت امور خیریه باشد.

وی ادامه داد: همچنین بازدید تعدادی از مدرسه های بلااستفاده روستایی و پیگیری راه چاره مناسب جهت استفاده بهتر و یا تغییر کاربری این فضاها از دیگر برنامه های این بازدید بود.

وی ملاقات با مسئولین محلی شهر ندوشن و آنالیز مسائل آموزشی این شهر را برنامه بعدی رئیس سازمان نوسازی کشور خواند که در خصوص تامین تجهیزات مدارس منطقه و تخریب و بازسازی یک باب مدرسه در این شهر اتخاذ تصمیم شد.

ذاکر همچنین از سفر به شهر میبد اطلاع داد و یادآور شد: در این سفر ضمن ملاقات با مسئولان شهرستان از هنرستان خیرساز دکتر یاسایی بازدید و مقرر شد جهت بهره برداری سریع تر از مدرسه، سالن های آکادمی با اولویت بندی تکمیل گردد.همچنین در شهر میبد از مدرسه دکتر زارع شاهی بازدید و از خیرین این مدرسه تجلیل شد.

وی با اشاره به این که پس از خاتمه بازدیدها، در مراسمی با حضور وزیر آموزش وپرورش 27 طرح آموزشی، ورزشی و پرورشی در نقاط مختلف استان یزد به طور همزمان و به وسیله ویدئو کنفرانس افتتاح شد، اضافه نمود: مهمترین این طرح ها شامل مدرسه خیرساز 18 کلاسه پوررضایی، مدرسه 12 کلاسه شاهد زارع شاهی، آکادمی 18 کلاسه پرفسور حسابی و مجموعه ورزشی یادگار سومین شهید محراب ویژه دانش آموزان استثنایی بود که با افتتاح آنها، 155 کلاس درس و 34 هزار مترمربع زیربنا به فضاهای اموزشی استان اضافه و اعتباری بالغ بر136 میلیارد تومان برای بهره برداری از آنها هزینه شد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان با اشاره به برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور وزیر و معاونین ایشان، گفت: در این جلسه در خصوص مسائل درمانگاه فرهنگیان بحث و گفتگو شد و در نهایت مقرر شد با مشارکت خیران و وزارت آموزش و پرورش، مشکل مجوز و اعتبار این مجموعه رفع گردد تا ظرف چند ماه آینده، بخش عمل جراحی محدود آن آماده بهره برداری گردد.

ذاکر با اشاره به این که خیران استان یزد نقش بسیار مهمی در امر مدرسه سازی دارند، اضافه نمود: این موضوع مورد توجه وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز نهاده شد اما مباحث مرتبط با مهاجرت و احتیاج استان به بالغ بر دو هزار کلاس درس در پنج سال آینده و اسقرار مدارس غیر انتفاعی در فضاهای مناسب آموزشی از دیگر مباحثی بود که در حضور وزیر مطرح و مقرر شد موضوع در دستور کار معاونین وزارتخانه قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1660

به "تداوم نهضت مدرسه سازی از روستاهای دورافتاده تا مرکز استان یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم نهضت مدرسه سازی از روستاهای دورافتاده تا مرکز استان یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید