ترم تحصیلی جدید دانشگاه تهران غیر حضوری شد

به گزارش آخرین خبر، برنامه ریزی دانشگاه تهران برای فعالیت های آموزشی سال تحصیلی 400-1399، به صورتی خواهد بود که کلیه فعالیت های آموزشی به وسیله سامانه یادگیری الکترونیکی انجام گردد.

ترم تحصیلی جدید دانشگاه تهران غیر حضوری شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با توجه به پیش بینی های مسئولین بهداشتی کشور در مورد تداوم فرایند همه گیری ویروس کرونا در پاییز و با آگاهی از مسئولیت های خطیر دانشگاه، به منظور انتظام بهتر امور و انجام مناسب تر فعالیت های آموزشی سال تحصیلی 400-1399، برنامه ریزی دانشگاه تهران برای نیم سال اول سال تحصیلی با توجه به اصول و سیاست های زیر خواهد بود.

برنامه ریزی برای ارائه کلیه دروس نظری در نیمسال اول سال تحصیلی آینده با فرض اجتناب ناپذیر بودن آموزش الکترونیکی در نیمسال مذکور است. بر این اساس با توجه به ارتقای زیر ساخت ها و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، کلیه فعالیت های آموزشی به وسیله سامانه یاد گیری الکترونیکی دانشگاه انجام خواهد شد. لازم است اعضای هیأت علمی دانشگاه و مدیران گروه های آموزشی و معاونان آموزشی واحدها، اقدامات و موارد زیر را در برنامه ریزی مورد توجه قرار دهند.

محتوای دروس نیم سال آینده خود را با فرض الکترونیکی بودن آموزش تهیه نموده و آمادگی های لازم را برای استفاده از سامانه های مورد استفاده در دانشگاه داشته باشند.

پیش بینی و آمادگی لازم برای ارزیابی دانشجویان به صورت مستمر در طول نیمسال و کاهش سهم نمره آزمون انتها ترم در معین نمره نهایی را داشته باشند.

برای دروس عملی و یا آن بخش از هر درس عملی که امکان ارائه و برگزاری آن با تشخیص استاد و گروه به صورت آموزش الکترونیکی وجود دارد، محتوی تهیه گردد. برای ارائه بخش حضوری دروس عملی متناسب با شرایط اطلاع رسانی خواهد شد.

آمادگی های لازم برای تغییر فعالیت های آموزشی از الکترونیکی به حضوری در صورت برقرای شرایط مناسب در برنامه ریزی پیش بینی گردد.

به منظور انجام مؤثرتر فعالیت های آموزشی و هدایت دانشجویان، به خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی، اعضای هیأت علمی حضور حداکثری در محل کار خود داشته باشند. هر گونه کاهش حضور برنامه ریزی شده اساتید، منوط به وجود الزامات اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا و اعلام رسمی دانشگاه خواهد بود.

علیرغم وجود مسائل متعدد در حوزه های برنامه ریزی و اجرا، باید کوشش گردد که از تعلیق و انباشتگی فعالیت های آموزشی به خصوص در ارتباط با ارائه دروس عملی و یا اقداماتی که برای دانش آموختگی دانشجویان لازم است، اجتناب گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1164

به "ترم تحصیلی جدید دانشگاه تهران غیر حضوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترم تحصیلی جدید دانشگاه تهران غیر حضوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید