صنایع فولاد تحریم را دور زده است، افزایش صادرات فولاد به 8 میلیون تن در سال

به گزارش آخرین خبر، سبحانی گفت: خوشبختانه کاتالیست در ایران به خوبی رونق گرفته است و جای نگرانی از بابت کمبود مواد اولیه وجود ندارد.

صنایع فولاد تحریم را دور زده است، افزایش صادرات فولاد به 8 میلیون تن در سال

بهرام سبحانی رئیس انجمن فولاد در گفت وگو با خبرنگار ، درباره کاتالیست (ماده ای که سرعت واکنش های شیمیایی را به وسیله کاهش انرژی فعال سازی، افزایش می­دهد) فراوریی در ایران گفت: کاتالیست موادی است که در صنایع مختلف پتروشیمی کارآیی بالایی دارد و از آن می توان در تامین مواد پتروشیمی و فولاد استفاده کرد. خوشبختانه فراوری کاتالیست در ایران به خوبی رونق گرفته است و جای نگرانی از بابت کمبود مواد اولیه وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه در صنعت فولاد بی احتیاج از مواد وارداتی هستیم، گفت: تمام مواد اولیه صنعت فولاد در ایران تأمین می گردد و مسئله ای در آن وجود ندارد. مدتی است که دچار تحریم شده ایم اما خوشبختانه تحریم ها نمی تواند تاثیر زیادی بر صادرات بخش معدن و صنایع معدنی کشورمان داشته باشد چرا که با بهره برداری بهینه منابع موجود، می توان با چینی ها هم در بازار فولاد رقابت کرد.

تحریم ها چقدر بر صنایع فلزی ایران تأثیرگذارند؟/ بی احتیاجی فولاد کشور از سرمایه گذاری خارجی

اثر بخشی شرکت های دانش بنیان بر رشد صنعت فولاد

رئیس انجمن فولاد با تاکید بر اثر بخشی شرکت های دانش بنیان بر رشد صنعت فولاد، اعلام کرد: امروزه شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعت فولاد به خوبی فعالیت می نمایند و اگر فعالیت آن ها نبود با توجه به تحریم ها دچار مسائلی می شدیم و به همت دانشمندان ایرانی و فراورینمایندگان داخلی در این حوزه رشد خوبی داشته ایم.

سبحانی اضافه کرد: تحریم ها تأثیری بر روند رشد صنعت فولاد نگذاشته و تنها مشکل در تجارت این محصولات است که محدودیت هایی در این حوزه وجود دارد، اما با این حال این مسائل را می توان با راهکار های موجود رفع کرد. اکنون ظرفیت فراوری فولاد 35 میلیون تن است و فراوری سال جاری هم حداقل 25 میلیون تن فولاد محقق خواهد شد.

او درباره میزان صادرات فولاد گفت: سال گذشته در صنعت فولاد 6 میلیون محصول صادر شد و سال جاری نیز به بیش از این روند خواهیم رسید. واردات فولاد نداریم، اما در موارد خاص که قطعه مورد نظر در داخل فراوری نگردد وارد کنیم. تاکنون عمده کاتالیست های مورد احتیاج این صنعت از خارج کشور وارد می شد که فراوری آن بطور انحصاری در اختیار سه کشور ژاپن، آمریکا و هند بود.

سبحانی گفت: سال جاری با توجه به شرایط خاص و تحریم ها در کوشش هستیم صادرات را به 8 میلیون تن برسانیم. آمار ها نشان می دهد میزان فراوری واحد های فولادی بیش از احتیاج بازار است و هیچ کمبودی در این رابطه وجود ندارد به نحوی فراورینمایندگان مازاد فراوری خود را صادر می نمایند.

رئیس انجمن فراورینمایندگان فولاد ایران معتقد است که اگر 16 میلیون تن از فولاد در داخل مصرف گردد، می توان 10 میلیون تن آن را صادر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 361

به "صنایع فولاد تحریم را دور زده است، افزایش صادرات فولاد به 8 میلیون تن در سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع فولاد تحریم را دور زده است، افزایش صادرات فولاد به 8 میلیون تن در سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید