طرز تهیه اسپاگتی بلونز (اسپاگتی ایتالیایی)

به گزارش آخرین خبر، اسپاگتی بلونز شبیه ماکارونی ایرانی با سس گوشت است. در اینجا با طرز تهیه اسپاگتی بلونز یا اسپاگتی با سس بلونزه ایتالیایی آشنا شوید.

طرز تهیه اسپاگتی بلونز (اسپاگتی ایتالیایی)

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

اسپاگتی بلونز نوعی اسپاگتی اصیل ایتالیایی است که با سس بلونز تهیه می گردد. سس بلونز در اصل از شهر بلونیا ایتالیا سرچشمه می گیرد و نوعی خوشمزه و لذیذ است که در کنار انواع اسپاگتی سرو می گردد.

در آشپزی ایتالیایی معمولا از سس بلونز برای تهیه فوتوچینی یا تالیاتلی که نوعی رشته پهن و صخیم است استفاده می گردد و به آن اسپاگاتی بلونز یا لازانیا بلونز گفته می گردد. در صورتی که رشته های فوتوچینی در دسترس نباشد، از سایر انواع پاستا نیز می توان استفاده کرد.

بد نیست بدانید که این سس بلونز معروف و محبوب تا حد بسیار زیادی شبیه به همان سس گوشت ماکارونی ایرانی است که قبلا آن را در سایت خبرنگاران به شما آموزش داده ایم. در ادامه اما شما را با طرز تهیه اسپاگتی بلونز ایتالیایی یا اسپاگتی با سس بلونز ایتالیایی آشنا می کنیم.

مواد لازم برای تهیه اسپاگتی بلونز

کره1 ق غذاخوری
نمک 1 ق چای خوری
پیاز رنده شده نصف فنجان
هویج رنده شدهنصف فنجان
گوشت چرخ نموده 500 گرم
سیر رنده شده6 حبه
پودر اوریگانو 1 ق چای خوری
شیر 2 فنجان
فوتوچینی1 بسته کوچک
گوجه فرنگی خردشده یا آب گوجه فرنگی1.5 فنجان
پنیر پارمزانبرای تزیین
ریحان و جعفری تازه برای تزیین

طرز تهیه اسپاگتی بلونز

  1. برای تهیه اسپاگتی بلونز ابتدا باید سس بلونز (سس بلونیز یا سس بلونزه) را آماده کنید پس اول یک قابلمه مناسب را روی حرارت گذاشته و کره را داخل آن ذوب کنید.
  2. پیاز و هویج را درون کره تفت دهید و کمی نمک به مواد اضافه نموده، صبر کنید تا سرخ شوند.
  3. سیرهای رنده شده را نیز اضافه نموده و کمتر از 1 دقیقه تفت دهید.
  4. گوشت چرخ نموده و پودر اوریگانو یا آویشن را به مواد قبلی اضافه نموده و خوب تفت دهید.
  5. بعد از حدود 10 دقیقه و وقتی گوشت تغیر رنگ داد، شیر را به مواد اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا مواد به جوش بیایند.
  6. 20 الی 30 دقیقه صبر کنید تا گوشت و ادویه ها داخل شیر پخته شوند.
  7. در صورت احتیاج کمی آب گوشت یا اب معمولی نیز به مواد اضافه کنید و صبر کنید تا 15 دقیقه دیگر مواد بجوشند و گوشت کاملا پخته گردد.
  8. حالا گوجه فرنگی خردشده یا پوره گوجه فرنگی را اضافه نموده و صبر کنید تا سس به جوش بیاید، سپس حرارت را کم نموده و فرصت دهید تا سس به آرامی بجوشد و به غلظت برسد. (در سبک سنتی، در این مرحله ظرف سس را یا داخل فر با دمای 150 درجه سانتی گراد قرار می دهند و یا 4-5 ساعت روی شعله بسیار ملایم گاز می گذارند تا سس به غلظت مناسب برسد.)
  9. وقتی سس به غلظت مناسب رسید، حرارت را خاموش کنید و اسپاگتی، فوتوچینی یا تالیاتلی را در آب جوش بریزید و وقتی رشته ها نرم شدند، آن ها را آبکش نموده و همراه با سس بلونز جا افتاده و خوشمزه سرو کنید.
  10. برای تریین اسپاگتی بلونز می توانید از مقداری برگ ریحان تازه و پنیر پارمزان رنده شده نیز بهره ببرید.

همان طور که دیدید سس بلونز تا حد زیادی به سس گوشت برای ماکارونی به سبک ایرانی شبیه است و شاید مهم ترین تفاوت در استفاده از شیر و هویج در این دستور باشد. امیدواریم از این آموزش استفاده نموده و دفعه بعدی که تصمیم گرفتید اسپاگتی درست کنید، این سس خوشمزه را تهیه نموده و از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.

طرز تهیه اسپاگتی ایتالیایی با دو نوع سس پستو و گوجه فرنگی

تهیه و ترجمه: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1213

به "طرز تهیه اسپاگتی بلونز (اسپاگتی ایتالیایی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اسپاگتی بلونز (اسپاگتی ایتالیایی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید