نظرسنجی، موافقان استیضاح ترامپ از مخالفان آن بیشتر هستند

به گزارش آخرین خبر، نظرسنجی شبکه سی.اِن.اِن نشان می دهد بیش از نیمی از آمریکایی ها موافق استیضاح و برکناری رئیس جمهور این کشور توسط مجلس سنا هستند.

نظرسنجی، موافقان استیضاح ترامپ از مخالفان آن بیشتر هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نظرسنجی هایی که طی روزهای اخیر در بحبوحه کارزارهای انتخاباتی و ماجرای استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، به کرّات در ایالات متحده برگزار می گردد، حاکی از آن است که تعداد آمریکایی ها که موافق استیضاح هستند، از تعداد مخالفان آن بیشتر است.

نتیجه نظرسنجی جدید مؤسسه اِس اِس آراِس. به سفارش شبکه سی. اِن. اِن. صورت گرفته، نشان می دهد 51 درصد از مردم آمریکا می گویند مجلس سنا باید ترامپ را استیضاح و از قدرت برکنار کند. 45 درصد نیز مخالف استیضاح ترامپ هستند.

بر این اساس، 69 درصد از شرکت نمایندگان در این نظرسنجی خواهان حضور شاهدان جدید (آنهایی که در جلسات استماع مجلس نمایندگان حضور نداشتند) در جریان جلسات آنالیز در سنا شهادت دهند. این رقم به صورت حزبی در جمع حامیان حزب جمهوری خواه (حزب ترامپ) نیز جالب توجه است و 48 درصد از آنها خواهان حضور شهود جدید هستند.

این تحقیق همچنین نظر مخاطبان آمریکایی را درباره بندهای طرح استیضاح ترامپ جویا شده است. بر این اساس، 58 درصد معتقد هستند ترامپ از قدرت خود برای منافع شخصی سیاسی، سوءاستفاده نموده و 57 درصد نیز می گویند او در راستا تحقیقات قانونگذاران اخلال ایجاد نموده است.

به نوشته سی.اِن.اِن، این پیمایش، اولین نظرسنجی بزرگ تلفنی در ایالات متحده از زمان ارسال طرح استیضاح ترامپ توسط نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان به سنا است که از تاریخ شانزدهم تا نوزدهم ژانویه، با حجم نمونه 1156 آمریکایی بزرگسال و حاشیه خطای 3.4 درصدی صورت گرفته است.

پیش از این نظرسنجی دانشگاه کویینیپاک با نتیجه ای مشابه، نشان داد 51 درصد از مردم آمریکا از تصویب طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان و تبدیل شدن وی به سومین رئیس جمهور تاریخ این کشور که استیضاح می گردد، حمایت می نمایند. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 756

به "نظرسنجی، موافقان استیضاح ترامپ از مخالفان آن بیشتر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظرسنجی، موافقان استیضاح ترامپ از مخالفان آن بیشتر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید